Svet-Stranek.cz
Sivr-imerx rádio Domasére

Novinky ze Sivr-imerxu:

Novinky ze Sivr-imerxu

Zde naleznete informace, co se u nás chystá nebo co je nového
29.3.2020
Po 10 letech končí seriál Rosaura Tornádová
Rosaura Tornádová (100) - Poslední grilovačka je, jak už název napovídá, posledním dílem seriálu Rosaura Tornádová, který se natáčel od zimy 2010. O ukončení seriálu bylo rozhodnuto před třemi lety, hlavně kvůli časové náročnosti na přípravy, která neodpovídala sledovanosti. Po 10 letech tak končí seriál, který byl jedním z prvních natáčených sérií společně s klipy Dj emeverz, Střapolskou babi a prvními videi vlaků. 

20.3.2020
Koronavirus - Začátek sezóny videí vlaků se odkládá zatím na květen
Vzhledem k vývoji situace a státním opatřením jsou výlety za videama vlaků dočasně omezeny. První takzv. zapražské výlety budou nejspíše až v květnu, nebo v červnu, pro více informací doporučuju sledovat stránku Plánovaná videa vlaků. Je rovněž počítáno se zrušením videí z rekonstrukce k 1.4.2020. 
Vlaky Plzeň - leden - duben nejspíš zachrání loňská vyřazená videa. Momentálně je totiž ve složce vlaky Plzeň asi 5 minut videí ze 3 výletů k tunelům, kdy za celkem 19 prostátých hodin jel jeden náklad se 3 vozama a pár zajímavějších rychlíků. Protože ale nevim, jestli se do konce dubna vzhledem k omezením do Plzně dostanu, je možné, že video bude doplněno o loňská vyřazená videa z takzv. Vlaků navíc. Podobné opatření může potkat i video Plzeň - květen - srpen 2020. Po skončení karantény totiž bude plno odložených videí, který budou potřebovat náhradní termín v už tak nabitých měsících. Bude tedy možné vyjet do Plzně tak 1x do měsíce, což při fenomenálním Plzeňském provozu nákladních vlaků, kdy klidně 4 dny člověk nenatočí žádný, moc minut dohromady nedá. 

20.3.2020
Rušení regionálních znělek na nádražích 
Správa železnic začala sjednocovat gongy na českých nádražích. Tento postup se nám ale nelíbí. Přitom v zahraničí fungují místní znělky naprosto běžně. Jedinečné znělky ke stanicím, jako Kolín, Praha hl.n., Masarykovo nádr. , Domažlice, Plzeň hl.n., Lysá nad Labem atd. prostě patří. Rozhodl jsem se proto, že původní znělky budu přidávat do nových videí v programu, stáhnul jsem si je pro tento účel z youtube. Pokud také nesouhlasíte se sjednocováním gongu na českých nádražích, můžete podepsat petici zde: https://www.petice.com/petice_za_znlky_na_eskych_nadraich

12.3.2020
Omezení kvůli Koronaviru
Česká vláda vyhlásila stav nouze, a vydala další zpřísňující omezení, doporučení a zákazy. Vzhledem k těto situaci upravuji plány na násedující 4 týdny: Video Vlaky Kralupy nad Vltavou, původně plánované na 28.3.2020, bude odloženo na neurčito (nejspíše koncem dubna, nebo v květnu) Posunutí se zřejmě nevyhnou ani Všetaty (plánované na duben).
Videa Rekonstrukce trati 171 (Praha Smíchov - Černošice) a Rekonstrukce trati Beroun - Králův dvůr z 1.4.2020 budou kvůli velkému riziku zrušená. Krátká informace o důvodu zrušení těchto videí budou před oběma videi z 1.5. Další omezení a odklady zatím plánované nejsou. 

23.11.2019
Videa vlaků 2020: 2 výlety na Moravu, video z Tábora a repete v Heřmaničkách
V příštím roce budou klasicky videa vlaků z Plzně (série) a jako každý rok ze stanic Kralupy nad Vltavou, Všetaty a Lysá nad Labem. Je počítáno i s videem z Libně, tahle stanice ale bude nejspíš v následujících letech ze seznamu vyřazena, pokud přestěhují nákladní nádraží do Kralup. Kromě těchto klasických videí je ale v plánu i několik dalších výletů. Přesněji 2 výlety na Moravu, během kterých by měli vzniknout hned 4 videa (Brno Židenice, Břeclav, Olomouc a na trati mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou) poté je v plánu Tábor, kde cestou budu natáčet pohled na trať Olbramovice - Tábor (před rekonstrukcí), potom v polovině května ještě jedno video z Heřmaniček pro lepší dokumentaci stanice. V plánu jsou ještě stanice Ostrá, Řevnice, Lovosice, Praha Smíchov a další se možná vymyslí časem. V plánu akcí se ovšem s předstihem objeví jen rozepsaná série z Plzně a pak akce vázané na historickoé jízdy. Datum ostatních videí bude znám asi týden, max. 14 dní předem, video z Tábora bude známo dokonce jen pár dní předem, protože je požadavek kvůli dokumentaci tratě, aby ten den svítilo slunce, takže doporučuji sledovat naší stránku Plánovaná videa vlaků. 

16.11.2019
Budou videa z rekonstrukce trati 171
Rozhodnuto. Budou videa z rekonstrukce trati Beroun - Praha včetně stanice Praha Smíchov natáčené "v rámci možností", což znamená v případě, že zůstanou zachovány rychlíky Praha - Plzeň (ze kterých jde točit) alespoň jedním směrem bez odklonů (hlavně úsek Praha hl.n. - Praha Radotín) prvním dokumentovaným úsekem by měl být úsek Praha Smíchov - Praha Radotín (někde se píše až do Řevnic) od 1.3.2020, a to tradičně jednou měsíčně - prvního. Jedinou změnou oproti původním sériím bude dodržování zimní pauzy (nebudou videa 1.1.a 1.2.) kdy se stejně na trati nedělá. 

18.7.2019
10 let s Vámi
Sivr-imerx Rádio Domasére dnes existuje přesně 10 let. Tímto děkuji všem, co mě sledují na Facebooku, instagramu a hlavně na Youtube a podporují mě likama a komentářema :) Doufám, že se Vám moje tvorba bude líbit i nadále. Čeká nás ještě spousta videí vlaků, rekonstrukcí trati , songů atd. :)

11.1.2019
Videa vlaků - Ve 4K jen pár vybraných
Od letošního roku by měla začít videa vlaků vycházet ve vyšší kvalitě (4K) Zkušební video ukázalo, že 1 minuta videa ve 4K má někdy i něco přes 1GB. Video, které má kolem 20 minut by tedy mělo přes 20GB. Loni bylo natočeno 33 videí o celkové délce 10h a 26min. (bez speciálů) Za rok by se teda natočilo kolem 700GB dat jenom na videích vlaků. Spolu s rekonstrukcema, seriálama a dalšíma videama by tedy za rok vzniklo kolem 1TB materiálu, což vzhledem k tomu, že se všechno zálohuje, byl docela problem. Ve 4K proto budou jen videa předem vybraná, ostatní budou buď v 1080p 50 snímku/sek, nebo v klasickym 1080 jako doteď. Plné zavedení 4K bude záviset na tom, kdy vymyslim způsob, jak a hlavně kam tohle množství dat zálohovat.

7.11.2018
Dneškem skončil koridorový provoz v Chrástu 
17.11.2018 v 8:40 mimořádně projel Chrástem 60 minut zpožděný rychlík 776, který se tak stal posledním vlakem jedoucím na trati Chrást u Plzně - Plzeň. Znamená to tedy, že už nebudou další videa z Chrástu. Posledním videem bude Vlaky Chrást u Plzně - říjen - prosinec 2018 s tím, že prosincová videa budu už jen 2 záběry regionovy. Jeden záběr z nádraží a druhý z Chrásteckého mostu na trati do Radnic. Začátkem příštího roku vyjde po vzoru videí z Rokycan už jen "rozlučkové video" Videa vlaků: To nejlepší z Chrástu 

17.11.2018
OD PŘÍŠTÍHO ROKU BUDOU PRAVIDELNÉ SÉRIE UŽ JEN Z PLZNĚ
Společně se sérií z Chrástu skončí letos i série z Berouna, která vznikla díky natáčení rekonstrukce. Příští rok už ale bude nádraží hotové, a bude se točit jen trať v úseku Beroun - Králův dvůr, takže se bude točit buď cestou z Prahy nebo s rychlým obratem. Konec asi 2 leté série z Berouna ale neznamená, že už nikdy video z Berouna nebude. Budu ale natáčet jen jako jednodenní výlet. Jízdy častých parních vlaků budu točit především na ostatních nádražích mezi Berounem a Prahou, abych je měl také zdokumentované před rekonstrukcí, která určitě i v tomto úseku brzy příjde. 

13.8.2018
Nová série rekonstrukce trati 
Trať 180 (Plzeň - Domažlice - Německo) je jednokolejná neelektrifikovaná trať, které by podle SŽDC měla být po rekonstrukci po celé délce dvojkolejná a elektrifikovaná. Budu  se teda snažit tuhle rekonstrukci natočit stejně jako Rokycany - Plzeň hl.n. nebo Beroun - Králův dvůr. Video bude vždy z 30. v měsíci v době, kdy to bude možné (jednokolejná trati nemusí být po celou dobu rekonstrukce průjezdná) a v době, kdy se bude na trati něco dít (rekonstrukce je rozdělená do 4 částí, a nevím, jak na sebe navazují) 

13.8.2018
Letos v prosinci končí série vlaků z Chrástu 
Rekonstrukce trati Rokycany - Plzeň spěje ke svému konci. Letos 15. listopadu by se měl otevřít první tunel a 6. prosince druhý. To však zároveň znamená, že od letošního prosince nebudou jezdit vlaky stanicí Chrást u Plzně (současným nádražím povede jen trať z Ejpovic na Radnice) Příští rok už tedy budou jen série z Berouna (do ukončení rekonstrukce trati Beroun - Králův dvůr) a z Plzně.

23.3.2018
videa vlaků: Letos až na Moravu
Letos bude sezóna videí vlaků obzvlášť pestrá. Hlavně proto, že kromě klasických výletních míst (Všetaty, Lysá nad Labem, Kralupy nad Vltavou,...) a parních akcí mám letos naplánovány 2 výlety až na Moravu. První je nedaleko Hranic na Moravě (začátkem května) a druhá do Otrokovic (15. července)

23.3.2018
První videa ve 4K již příští rok
Od roku 2019 budu natáčet první videa v rozlišení 4K (3840x2160) Bude se jednat o videa vlaků (především videa z výletů jako Všetaty, Lysá nad Labem, Kralupy nad Vltavou atd) a vybrané klipy Dj emeverz. 

23.3.2018:
VIDEA VLAKŮ: PRVNÍ LETOŠNÍ VIDEO BUDE Z CHRÁSTU 
čtvrtletí bez videí vlaků, které vzniklo kvůli dlouhotrvajícímu špatnému počasí skončí koncem tohoto měsíce videem z Chrástu.

18.3.2018:
ROSAURA TORNÁDOVÁ SKONČÍ V ROCE 2020
Poslední díl seriálu Rosaura Tornádová se bude natáčet v roce 2020. Na svém konci bude mít přesně 100 dílů (pro potřeby rozdělené do 5 sérií po 20 dílech) a skončí tak po 10 letech od svého začátku. A proč bude seriál končit? Důvodů je hned několik. První důvod je, že prostě docházejí nápady a další díly by potom mohly být spíše vykrádačky jiných seriálů, což moc nechci. Dalším a hlavním důvodem je taky to, že je velký nepoměr mezi sledovaností a náročností na přípravu. Sledování má tento seriál jen velmi malé (filmy na tom byli o něco lépe) a přitom seriál vyžaduje plno nápadů (které docházejí) haldu místa (na uskladnění rekvizit) a plno času jak na přípravu rekvizit tak na samotné točení. A protože mam teď volné už víceméně jen víkendy, rozhodl jsem se ve prospěch ostatních videí a hudby ve zrychleném režimu dotočit a dát nějaký závěr tomuto seriálu. Teď je natočeno 62 dílů. v roce 2018 je naplánováno natočit nejvíc dílů (63 - 78) v roce 2019 poté 79 - 92 a v roce 2020 dotočit zbývajících 8 dílů. 

14.3.2018:
ČTVRT ROKU BEZ VIDEÍ VLAKŮ
Dnes je téměř polovina března a přesto je na kanálu videí vlaků poslední video z 31.12.2017. Navíc minimálně do konce měsíce se to nezmění.  Jak je to možné? může za to počasí a slabý provoz zajímavých (nákladních) vlaků. Dosavadní počasí nedovolilo být na nádraží déle, než 2 hodiny, a přesto že jsem využil nedávných hezkých dní, neni těch videí příliš právě kvůli tomu, že toho moc nejezdí. Na konec měsíce je ale už předběžně plánovaný výlet do Kolína a mohlo by být dost videí i u vlaků z Chrástu. Všechno ale záleží na počasí, které zatim moc hezkých dní neslibuje